Direktlänk till inlägg 3 maj 2008

Bröllopskort, present och paket...

Av Lotta - 3 maj 2008 01:53

Idag fick jag nya stämplar!!!

Så himlans kul att jobba med andra stämplar.

Efter att ha varit ute i solen, hälsat på grannens hästar (önskemål från dottern) och haft en skön dag i den underbara solen, kom jag igång med en del pyssel ikväll (Läs igår)

Det blev några kort samt en ny låda till mina kort (en sådan som jag gjort tidigae). Har inte hunnit fotografera alsterna än, så jag återkommer...


Nsta helg är det pingst - så i bröllopens tecken tänkte jag att jag skulle visa en del som jag har gjort. Lite inspiration kanske??

Det första bröllopskortet som jag har gjort, var till en kollega, tror att det var 2001.

Klippte oh sydde i tyg för att få ihop bröllopsklädseln. Galgarna jag jag vikt av ståltråd.

(Inte så bra kvalité på fotot, men hade en sämre kamera på den tiden)


Året efter gifte svågern och svägerskan sig. De är förtjusta och samlare av Simsons, så jag beslöt mig för att göra en 3D-tavla till dem i lera, föreställandes...

Tavlan har en diameter på ca 35-40 cm.


I februari i år gifte kompisar till oss sig.

Vi bsetämde oss för att ge dem ett presentkort. Då det inte är så roligt i sig (platt paket, oftast ett kuvert). Bestämde mig efter att sett en idé i en tidning, sen även något liknande på Pysselgummans hemsida, vad det var jag skulle göra. Sökte en del på nätet och hittade till slut en sida med beskrivning på  paketet som jag tänkte ge dem - “Exploding Scrapbook Box”.

Jag gjorde vår paket med mått utifrån presentkortet.



Innuti paketen har jag foto och text förutom presentkortet. I mitten, på bottnen limmade jag fast monchichi-brudparet (från 70-/80-talet som jag rotade fram ur en låda hos mina föräldrar)


Sedan var det foto på dem som små, som tonåringar, deras förlovning, lyckoönskning samt ett citat på vägen...


Presentkortet gjorde jag en egen inslagning åt som limmades fast (inslagspappret) på en av ytterlångsidorna.


Denna paket var himla rolig att jobba med - så rolig att jag gjorde något liknande till dotterns kusin i doppresent. Detta återkommer jag med i ett senare inlägg.


Go´ natt och ha en skön helg!



 
 
Cath.

Cath.

3 maj 2008 08:55

Hej! Tack för kommentaren i min blogg! Och vad kul det var att hitta hit! Vilket underbart kort-paket du har gjort! Måste varit betydligt roligare att öppna än ett vanligt presentkort...;D
Här fanns mycket inspiration att hämta så jag kommer gärna tillbaka!
Ha det gott!

http://www.cathspyssel.blogspot.com

 
Ingen bild

Magenta

4 maj 2008 02:02

Vilket underbart paket med fint innehåll verkligen kul att få ;D och att få göra och ge bort så klart, jag är impad !!
Ska helt klart testa att göra nåt sånt när inspirationen faller på.

 
Sandra

Sandra

4 maj 2008 21:15

Ja titta så tjusigt!!
Det var riktigt kul att hålla på med.
Men nästa gång ska jag nog ta en färdig kartong och klä in, nu gjorde jag en egen med kartong ark och det var betydligt pilligare.

Du jobbar på bra ser jag,själv hinner jag inte mycket.Nu vill jag ju bara göra lådor ju..hihi.

http://sandraekeblads.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 20 augusti 2008 22:15

Det blev fel adress nedan till min nya blogg. Har ändrat den samt att jag fått snälla inlägg om att det går bra att även skriva: http://lottasvra.blogspot.com/   Nu ska det väl ändå fungera...   Kram ...

Av Lotta - 18 augusti 2008 18:11

Jag har blivit med ny blogg!! Tack för at ni tittat in här - ni är hjärtligt välkomna till den nya bloggen "Lottas vrå". Ni hittar mig på följande adress: www.lottasvra.blogspot.com   Hej så länge - vi ses i vrån! ...

Av Lotta - 17 augusti 2008 09:12

Igår blev det inte så mycket gjort då jag fastnade på nätet. Jag har inte varit ute på ett bra tag, så när jag gick ut på besök till lite olika sidor, fanns det så mycket att titta på! Det blev längre fika pauser på flera ställen...   Dock hanns det...

Av Lotta - 16 augusti 2008 21:55

Nu är det ett tag sedans igen... Har inte blivit så mycket pyssel - har varit fullt upp med annat. Har hunnit börja jobba nu också. Inskolar på dagis, vilket gåt bra. Snart är det väl snart rutin på dagarna igen!   Har hållt på att städa och sortera ...

Av Lotta - 4 augusti 2008 23:50

I julas införskaffade jag min Cuttlebug. Det var helt underbart att slippa klippa ut allt förhand!!! Så lätt det var att göra bokstäver...   När jag införskaffat mig min kalender som jag skulle ha i år, var det en framsida som man själv kunde påverka...

Ovido - Quiz & Flashcards