Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Lotta - 18 maj 2008 22:17

Har blivit en del pyslande i helgen (och rättning också...).

I fredags fick jag min första beställning på kort och ask till studenten. Är mer eller mindre klar med det, så jag återkommer snart med det...


Har anmält min till swappar i forumet jag är med i - Svensk scrapbooking. Har påbörjat och kommit en bit på väg. Det är receptswappar och jag håller på med midsommarmat - silltårta (sillatårta här nere i Skåne) samt midsommar dricka och jag representerar Mojito. Dessa ska göras i 8 upplagor, så det är lite att göra. Har en del kvar, men roligt är det...


Det är 2 månader sen dotterns kusin döptes. Jag hade gjort en bröllopspresent (se 3 maj) som jag tycket var himlans rolig att jobba med - Exploding Scrapbook Box. Tänkte att jag kunde göra något liknande till kusinen. Så här blev det:

Här är lådan tillsammans med ett par skor i papp som hon också fick.

 När locket på lådn lyfts av, faller lådan ut:

Här får man se foto på kusinen, datum och klockslag för födelsen, vikt och längd hon hade vid födseln samt dopdatum.

Tumstocken, vikten och almanackan har jag gjort för hand. Babyn på dopdatumsidan är från Panduro.

I mitten valde jag att placera Baby Simson (kusinens föräldrar är samlare, så jag tänkte hålla ett tema - se 3 maj).


Lådan består av tre lager.

På andra lagrets sidor hade jag mer foto samt de tre namnen som kusinen fick på vars en sida. Jag tog reda på lite vad namnen betyder, deras ursprung samt namnsdag.


Sista lagret ytterligare foto, en dikt (se ovan) samt våra lyckoönskningar.

På dikten har jag skurit ut skåror och trätt pappret genom dem. Blomman r från Panduro, samma ark som babyn. Fötterna och händerna är också inköpta på Panduro.


___________****_________________****______________


Såg precis att jag har passerat 1000 (exakt 1015 st) besökare. Det trodde jag aldrig för knappt en månad sen när jag startade bloggen, att det skulle gå så fort att komma upp i så många besökare...

Jag tackar för alla fina kommentarer, speciellt många har det varit till min Pommes ask.

Jag har inte gjort den helt själv, utan hittade mallen för asken på www.stampington.com


Tack för ikväll - vi ses nog imorgon igen.



Ovido - Quiz & Flashcards