Alla inlägg den 10 maj 2008

Av Lotta - 10 maj 2008 21:59

Ibland gör jag lite alster och lämnar till en butik för att användas till inspiration.

Har lämnat några kort nyligen: ett gratulationskort där jag försökte hålla enhetliga färger


Ett mer allmänt kort - till att bara säga hej kanske...?

Testade att mixa tre olika mönstrade papper, clear stamp, glitterlim samt en stämpel. Har även använt mig av glitterglize på hÄngelns tröja, syns tyvärr inte så bra på fotot.


Har även gjort mina morsdagskort - ett till mormor (min mor), ett till farmor (svärmor) samt ett till butiken som jag nämde ovan.

Tänkte använda mig av dem till en utmaning hos Svensk Scrapbooking - har tänkt en del på dem just för att vara med i utmaningen... Nu får det bli som det är. Återkommer med dem efter att jag lagt in ett av dem  i utmaningen.


Ha en fortsatt skön helg!!!

Av Lotta - 10 maj 2008 21:55

Som jag berättade i morse har jag invensterat i lite nytt material - köpt lite och fått mycket.

Här är en bild på en del av materialet. En del papper attakerade jag direkt (innan jag hann fota).


Är medlem hos Svensk Scrapbooking. Äntligen har jag lyckats komma med i en swapp - har inte varit så snabb av mig tidigare - kanske kan materialet ge en massa inspiration...

Av Lotta - 10 maj 2008 07:29

Go´morron!!

När man kan sova, så vaknar man tidigt...

Har varit uppe sedan 5.20 (!!!) . Då det bara är jag som är vaken har jag hunnit påbörjat några morsdagskort. Har även påbörjat lite annat... - mycket på en gång! Jag har investerat och fått en del material så det kliar i fingrarna.


Tänkte att jag skulle visa några Baby kort som jag har gjort.

Det senaste kortet jag har gjort, utgick jag faktiskt från en baby som kommer från Panduro - Tilda-kollektionen. (Ett ark med helt underbara babystickers.)


Detta kortet gjorde jag till en utmaning hos Svensk Scrapbooking. det var en teknikutmaning, där man fick skapa ett valfritt alster. Krav på material: akrylfärg, en stjärna, färgen lila, något utstansat, något stämplat samt en handskriven titel. Mitt bidrag blev detta kort:


Till sist två kort som jag gjorde förra året...


Ovido - Quiz & Flashcards