Direktlänk till inlägg 4 maj 2008

Mer stämpelkort...

Av Lotta - 4 maj 2008 14:23

Det kliade enormt i fingrarna igår - ville pröva fler av mina nya stämplar.

Är  just nu inne i ett stimm av inspiration - helt underbart!! (Det är ju inte ofta det är så...).

Har egentligen en hel del annat att göra, men behöver få lite utlopp...


Tänkte passa på att lägga ut när dottern sover efter hela förmiddagen i trädgården.

Denna gång har jag valt att utgå från brunt. 

Här kommer ett grattiskort som jag är väldigt nöjd med:


Fortsatte att göra visitstämplar...


Ett kort i blått och brunt till en vän (hÄngel).

Har inte så många ProMarker-pennor, men känner att det är något jag bör investera i så småningom - det blir mycket bättre när man färglägger. Ser skillnaden på både detta kort och det nedan - det blåa blir inte lika jämt (blå = en annan penna. Ej ProMarker).

Har inte prövat distress ink - hur fungerar det? Är det klurigt att använda?

Valde att ha med en lite tag (utan text än..) och lite band för att "något ska hända".


Till sist: Ett kort där jag låter ena sidan vara kortare.

 Utvecklat kort, med "visitstämpel" på insidan av den kortare sidan.

Tänkte att här kan man välja om man vill låta texten synas från utsidan eller om man vill dölja det man skriver...


Dax att börja fundera mer ordenligt på morsdagskort.

Varit och hälsat på i olika bloggar och tittat lite. Har fått lite inspiration - ska bestämma mig för vad det är jag vill göra.


Ha en fortsatt skön helg!


 
 
Kattapinglan/Katrin

Kattapinglan/Katrin

4 maj 2008 15:11

Tack för kommentaren...

Du kan ju bli min inspirationskälla, Väldigt fina kort. Jag kollade på de andra du gjort också..

Ha det gott!

http://katringblogg.blogspot.com

 
emelie (djsmurf)

emelie (djsmurf)

4 maj 2008 15:56

vad fina kort du har gjort

http://www.emeliesscrapbooking.blogspot.com

 
TinaStina

TinaStina

4 maj 2008 16:46

Vilken massa fina kort du gjort! Vad snyggt det var med brunt också (jag har varit lite rädd för brunt, men det funkar ju superbra!). Och kortlådorna gillade jag skarpt.

Kram!

http://tinastina.bloggagratis.se

 
Cath.

Cath.

4 maj 2008 16:54

Vilka fina kort du har hunnit med sen sist jag var här och tassade... Brunt är så snyggt, till det mesta! Jag älskar ditt nedersta kort!

http://cathspyssel.blogspot.com

 
TinaStina

TinaStina

4 maj 2008 21:59

Oj, glömde svara på din fråga: asken är ca 14x14 cm. Och jag blir såklart jättestolt om du vill länka till min blogg. Antar att det är ok att jag länkar till din?

http://tinastina.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

5 maj 2008 13:37

Jättemysigt!

http://sandraekeblads.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 20 augusti 2008 22:15

Det blev fel adress nedan till min nya blogg. Har ändrat den samt att jag fått snälla inlägg om att det går bra att även skriva: http://lottasvra.blogspot.com/   Nu ska det väl ändå fungera...   Kram ...

Av Lotta - 18 augusti 2008 18:11

Jag har blivit med ny blogg!! Tack för at ni tittat in här - ni är hjärtligt välkomna till den nya bloggen "Lottas vrå". Ni hittar mig på följande adress: www.lottasvra.blogspot.com   Hej så länge - vi ses i vrån! ...

Av Lotta - 17 augusti 2008 09:12

Igår blev det inte så mycket gjort då jag fastnade på nätet. Jag har inte varit ute på ett bra tag, så när jag gick ut på besök till lite olika sidor, fanns det så mycket att titta på! Det blev längre fika pauser på flera ställen...   Dock hanns det...

Av Lotta - 16 augusti 2008 21:55

Nu är det ett tag sedans igen... Har inte blivit så mycket pyssel - har varit fullt upp med annat. Har hunnit börja jobba nu också. Inskolar på dagis, vilket gåt bra. Snart är det väl snart rutin på dagarna igen!   Har hållt på att städa och sortera ...

Av Lotta - 4 augusti 2008 23:50

I julas införskaffade jag min Cuttlebug. Det var helt underbart att slippa klippa ut allt förhand!!! Så lätt det var att göra bokstäver...   När jag införskaffat mig min kalender som jag skulle ha i år, var det en framsida som man själv kunde påverka...

Ovido - Quiz & Flashcards